بررسی ارتباط یوگا و لاغری :

انجام تمرینات یوگا سبب رشد جسمی، روحی و معنوی شما می شود و این امکان را به شما می دهد تا به بهترین حالت ممکن خود برسید.

یوگا و لاغری ارتباطی مستقیم با هم دارند و انجام تمرینات یوگا ممکن است ابزاری مؤثر برای کاهش وزن شما باشد، خصوصاً تمرینات و اشکال فعال تر در یوگا. ممکن است گاهی پس از یک دوره انجام تمرینات آرام یوگا شما متوجه کاهش وزن خود گردید.

بسیاری از کارشناسان قبول دارند که یوگا و لاغری با یکدیگر رابطه ی تنگاتنگی دارند و به روش های مختلفی باعث ایجاد وزنی ایده آل در شما خواهند شد. در این مقاله قصد داریم شما ا با این روش ها آشنا کنیم.

یوگا و کالری سوزی:

در حالی که یوگا به طور سنتی یک ورزش هوازی محسوب نمی شود، اما نتایج اثر بخشی تا کنون در زمینه لاغری داشته است.

سبک های فعال تر و شدیدتر یوگا به شما کمک خواهند کرد تا کالری بیشتری بسوزانید و بدین شیوه مانع افزایش وزن شما گردد. نمونه هایی از انواع یوگا که در سوزاندن کالری نقش موثر تری دارند عبارتند از: ، vinyasa و power yoga .

بسیاری از مردم یوگا را به عنوان یک تمرین “آسان” می شناسند.  کسانی که یوگا را به خوبی نمی شناسند می گویند حرکات کششی ممکن است شما را به سمت یک ذهنیت آرام هدایت کند و به شما قدرت تمرکز کافی بدهد اما باعث از بین رفتن چربی نمی شود، که آنها در حقیقت هنوز به رابطه بین یوگا و لاغری پی نبره اند.شاید این گفته ها سرچشمه ازنداشتن اطلاعات کافی سرچشمه می گیرد.مندی اینگر، مربی مشهور یوگا و نویسنده یوگالوسوفی برای قدرت درونی می گوید: “یوگا قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و استقامت برابر است.” او تخمین می زند که انجام تمرینات یوگا می تواند 180 تا 600 کالری در ساعت بسوزاند، البته این میزان کالری کاملا تقریبی می باشد زیرا انواع مختلفی از یوگا وجود دارد و هر کدام حرکات مختلف کششی و استقامتی خاصی را ارائه می دهند.

آیا یوگا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

یوگا بیشتر به خاطر اثراتی که در کاهش استرس و ایجاد آرامش دارد شناخته می شود. اما علاوه بر همه ی این موارد انجام تمرینات فعال یوگا می تواند به شما در سوزاندن چربی و کاهش وزنتان کمک کند در حقیقت شما یوگا و لاغری را در این روش بطور همزمان انجام می دهید. در حالی که تمرینات یوگا به طور معمول به اندازه ایروبیک کالری نمی سوزانند، اما انجان ممکر یوگا با حرکات استقامتی می تواند در طول زمان منجر به کاهش وزن گردد. برای شروع، شما می توانید یک نوع یوگا را انتخاب کنید. در حققت اگر عمیقتر به یوگا نگاه کنید یوگا انیان را به اهمیت دادن به خود و خوردن غذاهای سالم دعوت می کند که به خودی خود می تواند راهی دیگر در کاهش وزن محسوب شود. در حالی که یوگا می تواند جنبه ای سالم از روال کاهش وزن باشد، اما اگر قصد جدی برای کاهش وزن دارید هرگز نباید در راه لاغری تنها به یوگا اعتماد کنید. اگر می خواهید مقداری چربی از دست دهید باید روی تمرینات هوازی و همچنین رژیم غذایی سالم تر تمرکز کنید.

نوع صحیحی از یوگا را انتخاب کنید:

  • به کلاس های یوگا ترکیبی نگاه کنید:

اگر قصد انجام همزمان یوگا ولاغری دارید باید این نکته را بدانید که یوگا به خودی خود کالری زیادی نمی سوزاند. با این حال همواره کلاس های یوگا ترکیبی، اغلب یوگا را با اشکال مختلف ایروبیک ترکیب می کنند. این امر ممکن است در سوزاندن کالری بالاتر کمک کننده باشد، و به شما این امکان می دهد تا با استفاده از این یوگای ترکیبی وزن قابل توجهی را کم کنید.

امروزه دیگر کلاس های کوگا یوگا را با کیک بوکسینگ ترکیب می کنند. طبیعت تند و سریع کیک بوکسینگ ممکن است کالری بیشتری را نسبت به یوگا بسوزاند.کلاس هایی از یوگا که با رقص همراه هستند، با نام هایی مانند “Ballet Booty Ball Yoga” ، حرکاتی سریعتر و تندتر برای انجام دارد و در این ورزش ترکیبی یوگا و لاغری ارتیاطی مستقیم دارند. اگر بتوانید در شهر خود همچین کلاسی را پیدا کنید به احتمال خیلی قوی در آینده ای نزدیک وزن قابل توجهی کم خواهید کرد.

  • یوگا قدرتی را امتحان کنید.

 یوگا قدرتی نوعی یوگا است که حرکات پیپیده ورزشی دارد. شما در این نوع یوگا روی گروه های عضلانی تمرکز می کنید که که باید از آنها استفاده کنید مانند فعالیت هایی چون دوچرخه سواری، دویدن و وزنه برداری. اگر هفته ای چند باراین یوگا را انجام بدهید، می توانید در هنگام انجام فعالیت های هوازی قدرت و استقامت خود را افزایش دهید. این می تواند منجر به سوزاندن کالری بالاتر در سایر اشکال ورزشی و در هنگام حرکت در طول روز شود.

  • در یک دوره آکرو یوگا ثبت نام کنید.

آکرو یوگا نوعی یوگا است که در ان یوگا را با حرکات آکروباتیک ترکیب می کنند. این نوع یوگا شدیدتر از روش های دیگر است و حرکات بیشتری برای انجام دارد.در این روش ممکن است کالری بیشتری نسبت به یوگا معمولی بسوزانید، بنابراین ممکن است در زمینه کاهش وزن به خوبی اثر کند.

برای چربی سوزی به این روش ببینید آیا می توانید یک استودیوی یوگا را در منطقه خود پیدا کنید که دوره های آکرو یوگا را برایتان ارائه دهد.اگر در زمینه ورزش یوگا تازه کار هستید پس بهتر است که در ابتدا زیاد به خود فشا وارد نکنید.

  • یوگا گرم را امتحان کنید.

 یوگا گرم ممکن است در ابتدا به کاهش وزن سریع شما کمک کند. در این نوع یوگا و لاغری معمولاً در یک فضای کلاس با دمای 105 درجه فارنهایت (40.6 درجه سانتیگراد) با افزایش رطوبت انجام می گردد. یوگا داغ می تواند به شما در کاهش وزن آب ناخواسته بدنتان کمک کند. با این حال، شواهدی وجود دارد که میگوید یوگا گرم یا طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند.

جلسات یوگا گرم یک مقدار طولانی است، به طور معمول این جلسات 90دقیقه طول میکشد.بطور کلی جلسات طولانی تر باعث کاهش بیشتر وزن می گردد، زیرا کالری بیشتری در ین روش سوزانده می شود.. به دنبال کلاس یوگا گرم در نزدیکی خود باشید. ببینید هزینه ثبت نام برای شما مقرون به صرفه است یا خیر. رفتن به جلسات یوگا گرم به طور منظم در نهایت می تواند منجر به کاهش وزن شما شود.

نتیجه گیری:

یوگا و لاغری بر خلاف تصور همگان ارتباطی کاملا مستقین باهم دارند.کسانی که درک و فهم درتی از یوگا ندارند گمان می کنند که یوگا نوعی حرکات کششی به منظور مدیتیشن و افزایش تمرکز می باشد، اما از این نکته غافلند که یوگا انواع مختلفی دارد که هرکدام دارای حرکات جنبشی و استقامتی متفاوتی است.در حقیقت ترکیب و ادغام یوگا با ایروبیک و حتی رقص می تواند تاثیری دوچندانتر بر کاهش وزن و لاغری داشته باشد.

در صورتیکه تمایل به انجام تمرینات یوگا در منزل دارید، به راحتی میتوانید از آموزش های آنلاین یوگا که در سایت و اپلیکیشن یوگان ارائه شده است، استفاده کنید و از فواید این ورزش در سلامتی جسم و ذهن خود بهره مند شوید . همچنین در صورت تمایل می توانید DVD و فلش مموری های آموزش یوگا در خانه را نیز تهیه کنید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *