• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نکات یوگایی (قسمت دوم)

یوگا یکی از بهترین تمرینات برای آرامش ذهن و حفظ سلامت فیزیکی بدن است. چه هدف شما کاهش وزن، چه برقراری آرامش ذهنی و چه سلامتی باشد، یوگا نسبت به دیگر تمرینات گزینه بهتری است. اگر شما در تمرینات فردی مبتدی هستید، نکات ابتدایی یوگا برای شما مفید است. اما اول از همه، باید درک بهتری از مفهوم یوگا داشته باشید.

یوگا ورزشی است که از کشور هند آمده است؛ یوگا در واقع سیستم تعادلی ذهن و جسم که به هر کدام کمک می‌کند تا به بالاترین پتانسیل خود در سطح سلامت و شادی برسند. انجام تمرینات ابتدایی یوگا به شما کمک می‌کند تا سلامتی، بازده و خلاقیت خود را توسعه و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.

یوگا حرکات مختلفی را با اهداف گوناگون دنبال می‌کند. برای مثال، بعضی از تمرینات یوگا برای کاهش وزن، بعضی برای هضم و بعضی دیگر برای افزایش قد مناسب است. شما می‌توانید ترکیبی از این حرکات را
تمرین کنید تا سلامت کلی بدن خود را تجدید نمایید.

مقصود و اهداف خود را مشخص کنید

هدف، چیزی است که به ما انگیزه می‌دهد. یوگا هم از این قاعده مستثنی نیست. شما باید هدفی دست یافتنی و مقصودی درست را برای شروع تمرینات خود در نظر داشته باشید.
تاکید ما بر مشخص کردن اهداف دست یافتنی به خاطر این است که اگر شما برای خود اهدافی غیر واقعی تعیین کنید و موفق نشوید، احتمالا از تمرینات یوگا دست خواهید کشید. سعی کنید مقاصدی را انتخاب کنید که از طریق یوگا قابل دسترسی باشند. هر دوی این‌ها برای نگه داشتن ما در این مسیر لازم و ضروری هستند.

ابتدایی یوگا - نکات یوگایی (قسمت دوم)

محدودیت‌های خود را به چالش بکشید

در نکات ابتدایی یوگا تمرینات را با توجه به راحتی خودتان اجرا کنید و سپس به طور تدریجی از محدوده راحتی خود فراتر بروید تا در طول زمان مهارت‌های بیشتری کسب کنید. اما سعی نکنید با حرکات بسیار سخت به خود فشار وارد کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب‌های ماهیچه‌ای شوید.‌

بیشتر بدانید
آموزش گئوکینزی یا کنترل خاک

می‌توانید از نفس کشیدن خود به عنوان یک معیار کمک بگیرید. هنگامی که ریتم نفس‌های شما آرام و عمیق است، احتمالا راه درستی را در پیش گرفته اید. اما اگر نفس هایتان ریتم تند و نامنظمی داشته باشند، به این معنی است که دارید در اجرای تمرینات یوگا اشتباه عمل می‌کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید لذت کار خود را حفظ کنید، به مرور زمان خود را با چالش روبه رو کنید.

ثابت قدم باشید

انجام تمرینات ابتدایی یوگا به طور مداوم و منظم بسیار مهم است؛ زیرا اگر بین تمرینات وقفه ایجاد شود، عضلاتتان تنبل می‌شود. اگرچه بهترین زمان برای انجام تمرینات یوگا صبح زود است؛ اما هر زمان دیگری نیز می‌تواند مناسب باشد، به شرط آن که در تمرینات خود منظم عمل کنید.

با توجه به برنامه زمانی خود، جدولی برای تمرینات یوگا تنظیم کنید و سعی کنید متعهد شوید که به تمامی آن‌ها عمل کنید. اجازه ندهید هیچ عذر و بهانه‌ای شما را از مسیرتان دور کند.

خودتان را در آغوش بگیرید؛ یکی از مهمترین نکات ابتدایی یوگا

حقیقت این است که شما تنها کسی روی کره زمین هستید که می‌تواند به شما سود برساند. یوگا و مدیتیشن می‌توانند سفری باشند که به شما کمک می‌کنند درباره‌ی بدن، قلب و ذهن خود بیشتر بدانید، در مورد خودتان جستجو کنید و بدانید چه کسی هستید و شجاعت این را داشته باشید تا خودتان را به عنوان فردی منحصر به فرد به دنیا نشان دهید.

می‌توانیم میزان زیادی از انرژی احساسی را در جسم‌مان ذخیره کنیم

تنش‌های احساسی به راحتی در بدن به خصوص در کتف‌ها و مفاصل ران ذخیره می‌شوند. زمانی که شروع به حرکت دادن این قسمت‎های بدن می‌کنید، گاهی واقعا احساس ناآرامی می‌کنید. اگر احساس خجالت، خشم یا بی‌قراری دارید همه چیز مرتب است. این احساسات را سرکوب نکنید، بگذارید باقی بمانند و شما فضایی برای نور و عشق ایجاد کنید، مدیتیشن و یوگا این توانایی را به شما می‌دهند.

بیشتر بدانید
یوگای کودکان ؛ چند حرکت مهم یوگا برای کودکان
ابتدایی یوگا2 - نکات یوگایی (قسمت دوم)

در حین انجام نکات ابتدایی یوگا ، زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید

بلافاصله بعد از اتمام تمرینات یوگا، به کار‌های روزانه خود نپردازید. قابل درک است که شما روزانه کار‌های زیادی برای انجام دادن دارید، اما بهتر است بعد از اتمام تمرینات برای مدتی دراز بکشید و استراحت کنید؛ بنابراین می‌توانید انرژی از دست رفته خود را بازگردانید. هم چنین این کار می‌تواند ذهن شما را آرام کرده
و بازدهی شما را افزایش دهد.

جمع بندی

این موارد نکات مهمی هستند که به شما به عنوان یک مبتدی در طول تمرینات یوگا کمک می‌کنند. هنگامی که یوگا را شروع می‌کنید، قادر خواهید بود که حس آرامش و فواید بی نظیر دیگری را در طول زمان تجربه کنید؛ بنابراین به خودتان زمان دهید. مطمئن باشید که اگر بدن خود را دوست داشته باشید، یوگا نیز شما را دوست خواهد داشت.

در صورتیکه تمایل به انجام تمرینات یوگا در منزل دارید ، به راحتی میتوانید از آموزش یوگا که در سایت و اپلیکیشن یوگان ارائه شده است ، استفاده کنید و از فواید این ورزش در سلامتی جسم و ذهن خود بهره مند شوید . همچنین در صورت تمایل می توانید DVD های آموزش یوگا در خانه را نیز تهیه کنید.

0 پاسخ به "نکات یوگایی (قسمت دوم)"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سامانه آموزش آنلاین یوگان در راستای آموزش ورزش یوگا بصورت مجازی از سطح مبتدی تا قهرمانی در تمامی رده های سنی و همینطور ارائه پکیج های تخصصی یوگا و روانشاسی راه اندازی شده است. کادر آموزشی یوگان از اساتید و مربیان با تجربه کشور که دارای مدارک رسمی مربیگری از فدراسیون یوگا ایران، روانشناسی و همینطور دارای مدارک بین المللی میباشند تشکیل شده است تا بتوانیم آموزشهای استاندارد را در اختیار کاربران قرار دهیم. تلاش ما بر این است که مطالب مفید و تخصصی را به صورت کامل و کاربردی در اختیار شما عزیزان فارسی زبان قرار دهیم تا از تجربیات و دانسته های مربیان ما به صورت آنلاین بهره مند شوید.
کلیه حقوق سایت محفوظ میباشد.