• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سال نو با یوگای خانگی برای مقابله با کرونا

با توجه به آغاز سال ۹۹ و شروع تعطیلات نوروز و با توجه به وجود بیماری کرونا نه می توانیم به دید وبازدید برویم و نه می توانیم به سفر برویم . به همین سبب قرنطینه خانگی مشکلاتی همچون آشفتگی ،کسلی و تنبلی را برای ما بوجود می اورد . پس برای کاهش استرس و رهایی از خمودگی بهتر است به سراغ ورزش های خانگی از جمله یوگای خانگی برویم . در این مقاله قصد داریم به شما راهکارهایی را به وسیله یوگا نشان دهیم تا از این مشکلات دور بمانید .

یوگا در خانه مانع انتقال کرونا :

امروزه با وجود بیماری هایی همچون کرونا و انفلونزا که باعث نگرانی بسیاری از ما شده است . ورزش یوگا یکی از بهترین راهکار برای مقابله با اینگونه بیماری ها می باشد . چرا که هم باعث مدیتیشن و آرامش شما می شود و هم باعث سلامت جسم شما می شود .

حال با توجه به این که در عید امسال در خانه می مانید و قرنطینه هستید و نمی توانید به خارج از خانه بروید به شما ۵ حرکت را آموزش می دهیم که شما می توانید که یوگا را در خانه انجام دهید .

آموزش یوگای خانگی تنها با ۵ حرکت ساده :

قبل از اینکه این ۵ حرکت ساده و پرکاربرد یوگا را به شما نشان دهیم باید در مقدمه ذهن خود را از تمامی مشکلات دور نگه دارید و تمام اتفاقات بد دورو ور خود را فراموش کنید تا بدن شما  در اصطلاح ریلکس شود
و آرامش بگیرد . حال این حرکات ساده ی یوگای خانگی را به ترتیب آغاز کنید .

بیشتر بدانید
کاهش وزن با یوگا

خم شدن به پایین با پاهای صاف :

یکی از ساده ترین حرکات که در آموزش یوگای خانگی بسیار پرکاربرد است همین حرکت می باشد  که
باعث کشش عضلات همسترینگ می شود .
نام این حرکت در کشور های دیگر اوتاناسانا می باشد .
در این حرکت نگران ان نباشید که انگشتان دستتان به زمین با پایتان نرسد نباشید .
در این حرکت بیشتر به فکر آن باشید که پشت پاهایتان کشیده شوند ، بدون این که زانوی خود را خم کنید .

one hiking lifestyle summer yoga 1150 1002 1 - سال نو با یوگای خانگی برای مقابله با کرونا

لانج با چرخش :

یکی از حرکات در آموزش یوگای خانگی لانگ با چرخش می باشد .

در این حرکت هنگامی که ایستاده اید یکی از زانوی یکی از پاهای خود را به سمت جلو خم کنید و آن یکی پا را یک قدم به عقب ببرید و صاف کنید ، در زمانی که زانوی پا را در راستای مچ پایتان خم کرده اید ، پای راست
و صاف خود را روی پنجه قرار دهید و کاملا صاف نگه دارید .

unnamed - سال نو با یوگای خانگی برای مقابله با کرونا

می توانید دستان خود را روی زمین قراردهید اگر سختتان می باشد زیر دستتان بلوک یوگا قرار دهید .
حال به آرامی نفس عمیقی بکشید و ۳ الی ۵ بار این کار را با مکث انجام دهید .
در همین هنگام یک دست خود را روی زمین یا بلوک یوگا قرار دهید و دست دیگر را در حالت کشیده به
سمت بالا قرار دهید .
حال پس از اتمام تنفس دست خود را پایین بیاورید و همین کار را برای آن یکی دست تکرار کنید .
این حرکت یوگا را عینا برای ان یکی پای خود تکرار کنید .

بیشتر بدانید
یوگای صورت و فواید یوگا برای صورت

حرکت گربه گاو :

این حرکت ساده در آموزش یوگای خانگی موجب کشش در ناحیه باسن و ستون فقرات می شود .
برای شروع ، به حالت ۴ دست و پا درآیید .
همراه با به داخل کشیدن تنفس ، قفسه سینه و گردنتان را سمت سقف بکشید .
همچنین با بازدم و بیرون دادن هوا ، با فشار بر شانه ها ، در پشتتان قوس ایجاد کنید و در عین حال سرتان را به سمت پایین بیاندازید .
این حرکت را طبق الگوی تنفستان انجام دهید یعنی با شروع حرکت گاو نفس را به داخل بکشید و در حرکت گربه هوا را به بیرون انتقال دهید .

این حرکت را ۶ تا ۸ بار پشت سر هم انجام دهید . این حرکت یوگا باعث درمان گودی کمر می شود .

گاو و گربه یوگا - سال نو با یوگای خانگی برای مقابله با کرونا

حرکت کودک :

این حرکت بسیار ساده می باشد اما باعث کششی فعال در بدن می شود .
این حرکت ساده یوگا باعث تسکین کمردرد و درمان گودی کمر می شود .
در حرکات یوگای خانگی ، این حرکت بسیار مناسب می باشد .

یوگا 6 - سال نو با یوگای خانگی برای مقابله با کرونا

خب اول از هرکاری باید زانو بزنید . برروی پاهای خود بنشینید تا پاشنه هایتان بیرون باشد .
پیشانی خود را روی زمین قرار دهید و دستان را بالای سرتان و روی زمین قرار دهید .
بهتر است این حرکت ساده در یوگا را چندین بار در منزل تکرار کنید .

حرکت مثلثی :

در آموزش یوگا یکی از حرکاتی که حائز اهمیت می باشد ، همین حرکت می باشد . حرکت مثلثی باعث کشش پشت پا ها می شود و می تواند باعث درمان گودی کمر می شود لازم به ذکر است برای انجام این حرکت به
تمرکز زیادی نیاز خواهید داشت .

بارداری2 - سال نو با یوگای خانگی برای مقابله با کرونا

ابتدا برروی پاهای خود به صورت صاف بایستید . حال پای چپ خود را سه الی چهار قدم به سمت جلو ببرید ویک زاویه ۴۵ درجه به بدن خود بدهید .
دستان خود را روی زمین بگذارید .
دستان خود را روی زمین بگذارید .
دست چپ خود را کنار پا قرار دهید و سعی کنید ران چپ و راست را به صورت مستقیم و صاف نگه دارید .
در ابتدا ممکن است نتوانید با دست راست خود زمین را لمس کنید . پس زیاد به خودتان فشار نیاورید .
تنها تا جایی که می توانید خم شوید . حالا پای خود را عوض کنید و در صورت نیاز ان را تکرار کنید .

بیشتر بدانید
6 نکته مهم در یوگا برای کودکان استثنائی

نتیجه گیری :

ضمن تبریک سال ۱۳۹۹ و آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما عزیزان ، امیدواریم مجموعه یوگان با این مقاله به شما کمکی کرده باشد که درسال نو ودر این بیماری شیوع یافته از استرس ها و مشکلات ناشی از آن در امان بمانید .با تکرار و تمرین یوگای خانگی آرامش ذهن و سلامت بدن را برای خود به ارمغان آورید.

در صورتیکه تمایل به انجام تمرینات یوگا در منزل دارید ، به راحتی میتوانید از آموزش یوگا که در سایت و اپلیکیشن یوگان ارائه شده است ، استفاده کنید و از فواید این ورزش در سلامتی جسم و ذهن خود بهره مند شوید . همچنین در صورت تمایل می توانید DVD های آموزش یوگا در خانه را نیز تهیه کنید.

2020-04-23

0 پاسخ به "سال نو با یوگای خانگی برای مقابله با کرونا"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سامانه آموزش آنلاین یوگان در راستای آموزش ورزش یوگا بصورت مجازی از سطح مبتدی تا قهرمانی در تمامی رده های سنی و همینطور ارائه پکیج های تخصصی یوگا و روانشاسی راه اندازی شده است. کادر آموزشی یوگان از اساتید و مربیان با تجربه کشور که دارای مدارک رسمی مربیگری از فدراسیون یوگا ایران، روانشناسی و همینطور دارای مدارک بین المللی میباشند تشکیل شده است تا بتوانیم آموزشهای استاندارد را در اختیار کاربران قرار دهیم. تلاش ما بر این است که مطالب مفید و تخصصی را به صورت کامل و کاربردی در اختیار شما عزیزان فارسی زبان قرار دهیم تا از تجربیات و دانسته های مربیان ما به صورت آنلاین بهره مند شوید.
کلیه حقوق سایت محفوظ میباشد.